Risotto z groszkiem i szparagami

Risotto z zielonym groszkiem i szparagami to potrawa, która podbija serca wegetarian, ale również ludzi jedzących mięso, którzy przepadają za lekkimi obiadami w pięknej formie. Atrakcyjny wygląd, szybkość przygotowania i komplet odżywczych składników to argumenty za tym, aby tak podawane risotto na dłużej zagościło w Twoim jadłospisie.

Składniki na risotto

To potrawa, z którą warto poczekać na maj i czerwiec, z więc sezon, w którym na straganach sklepów warzywnych i w marketach pojawiają się świeże zielone szparagi.

Do przygotowania potrawy na cztery osoby potrzebne Ci będą: pół kilograma świeżych szparagów zielonych, szklanka mrożonego groszku (ma zdecydowanie ładniejszy kolor niż groszek konserwowy), 1,5 szklanki ryżu arborio (doskonale nadaje się do risotto), średniej wielkości cebula, litr bulionu warzywnego, pół szklanki białego wina wytrawnego, 3 łyżki oliwy z oliwek, 4 łyżki tartego parmezanu, łyżka zimnego masła, sól morska i mielony pieprz.

Przygotowanie risotto

Umyj szparagi, a potem obierz je odłamując twarde końcówki. Zagotuj bulion warzywny i wrzuć do niego pokrojone na małe kawałki szparagi bez główek. Szparagi powinny gotować się w bulionie około pięciu minut, dzięki czemu zmiękną, a wywar nabierze smacznego aromatu. Po upływie pięciu minut dodajemy również główki, które są bardzo delikatne i mogłyby się rozgotować oraz groszek zielony. Po dwóch minutach warzywa wyłów i odstaw w na bok w temperaturze pokojowej. W tym czasie na patelni rozgrzej oliwę z oliwek i podsmaż na niej pokrojoną w kostkę cebulę, dodając szczyptę soli. Kiedy cebula będzie szklista, dodaj ryż i wymieszaj dokładnie, a następnie dodaj wino. Kiedy ryż wchłonie wino, dodaj dwie chochle bulionu i powtarzaj tę czynność aż ryż zmięknie. Ryż powinien być gotowy po mniej więcej dwudziestu minutach. Wówczas dodaj do niego warzywa, potarty parmezan, przyprawy i dokładnie wymieszaj. Można podawać go na talerzach albo w miseczkach i dodatkowo ozdobić rukolą lub świeżą bazylią.

 

You may also like...